Trots op onze 'Cultuurweken'

Laat je verrassen...

Elk schooljaar, vliegen de weken weer om en staan de leerlingen en het team weer te popelen, tot het eindelijk zover is: de cultuurweken!

Twee aaneengesloten weken staan extra in het teken van cultuureducatie.
In deze Cultuurweken wordt er een bepaalde discipline gekozen, zoals muziek, dans, theater, design of multimedia. Binnen deze discipline worden er allerlei kunstzinnige activiteiten georganiseerd rondom een gezamenlijk thema waar alle leerlingen van de peuterspeelzaal tot en met groep 8 met veel enthousiasme mee aan de slag gaan.

Daarbij gaan we allerlei samenwerkingen aan met verschillende culturele instellingen, zodat we samen de leerlingen zoveel mogelijk kunnen inspireren, kunnen laten creëren en cultuur kunnen laten ervaren.(Denk aan o.a. toneel- en dansvoorstellingen, muzikale optredens, workshops en museum- of atelier bezoeken.) Het actief deelnemen en ervaren van cultuur zorgt er voor dat cultuur ook echt betekenis krijgt voor leerlingen.

We openen de cultuurweken gezamenlijk én sluiten de cultuurweken altijd af met een spetterende eindpresentatie voor alle belangstellenden, waarbij iedereen welkom is.

En wat zou u kiezen?
* aan de slag met design: o.a. een theatervoorstelling bekijken, een eigen stoel ontwerpen, klokken maken, lampen maken, een bezoek aan Piet Hein Eek en een kunstroute als afsluiting door de school?
* aan de slag met multimedia in het thema ruimte: o.a. spelen in je eigen game of film (met behulp van een greenscreen), programmeren met behulp van een MakeyMakey én bananen of een eigen videoclip maken?
* aan de slag met dans in het thema sprookjes: dansworkshops voor alle groepen, een heuse sprookjesboom en het huis van Hans & Grietje in de school en een grote dansshow als afsluiting door alle groepen?
Het is allemaal mogelijk tijdens de Cultuurweken!